Yilbasi Ruhu


Aralik ayi geldi catti… 1 Aralik, Cumartesi yeni yeni yil heyecaninin basladigi ilk gun. Simdiden yeni yili nerede gecirecekseniz rezarvasyonlarinizi yapin derim, yoksa evde terlik, pijama kalirsiniz. Aslina bakilirsa evde yilbasini kutlamak istedigim seylerden bir tanesi. En guzeli; trafik olmadan, ne giyecegim derdi olmadan mis gibi evde sicak sarap esliginde sevdiklerinizle olmak…

Yilbasi denilince ilk akla gelen sokak suslemeleri ve evine cam agaci suslemeyi sevenler icin cam suslemek. Agac suslemeyi sadece Hristiyan inanci gibi dusunmuyorum. Benim icin cok eglenceli ve bana mutluluk veriyor. Agacin altina hediye koymuyorum ama biri benim icin koyarsada hayir demiyorum 🙂

Bu sene bizim yeni yil programi epey bir yogun. Saat kacta nerede olacagiz hic bilmiyorum. Arkadasim Esra ile birlikte Dogus’un pesine takilacagiz, bakalim bizi nerelere goturecek 🙂 Ne giyecegimi ilerleyen gunlerde paylasacagim, onun icin biraz erken.

Gecen ay Amerika’dayken agac susleri coktan satisa cikmisti bile. Tabii ki hepsi sanat eseri gibi. Turkiye’de daha yeni yeni oturuyor ama yine de baya zevkli seyler var. New York’ta cektigim bu fotograflari yeni yila girerken koyarim diyerek sakladim. Ve an bu andir 🙂 Ilerleyen gunlerde kendi agac suslememi, yilbasinda ne hediye alinir, ne giyilir, nereye gidilir yazilarini da yazacagim. Belki Dogus’u kandirirsam onun sahne alacagi yerden davetiye bile ayarlarim 😉

Simdilik yeni yil havasina girelim, gerisi gelecek…

Bergdorf Goodman’in en ust kati tam bir North Pole. Noel baba orada yasiyor deseler inanirim 🙂

Bu noel baba magazanin susu degil, gercekten satiliyorlar ve fiyatlari epey bir pahali. Muhtemelen Amerika’nin buyuk evleri icin ve dusununce gercekten guzel durur.

Bu cam agacini yakindan cektim. Ustunde yok yok. Ben bu kadar karisik agaclari sevmiyorum. En guzeli tek renk suslemeler ama bu biraz zor. Yurt disi icin kolay ama Istanbul’da tek renk cok fazla cesit bulamayiz. Tek renk olmasada her bir susun ayri gorulmesini seviyorum. Bu agaca bizim kediyi koysak o bile belli olmaz 🙂

Minik ayicigin surat ifadesi cok seker degil mi? Arkadaki beyaz cam agacinin mor suslemeleri benim favorim. Burada satilan suslerin fiyat araliklari 20-40 dolar arasi degisiyor. Ama soyle dusunun burasi Amerika’nin en pahali yeri, o yuzden fiyatlarin bu kadar pahali olmasini normal karsilayabiliriz. Buranin disinda her yerde suslemeler var ama ben sizlere en guzellerini paylasmak istedim. Nasil olsa fotograflardan bakiyoruz, bari en guzellerine, en pahali olanlarina bakalim gozumuz acilsin 🙂

Fotografta asili duran aslinda Noel baba degil. Bunlar peri. Her perinin uzerinde ne perisi oldugu yaziyor. Kimisi ask perisi, kimisi alisveris perisi. Ben cok onceden ask ve alisveris perisini almistim. Klasik olarak sans getiriyor diyorlar. Illa yilbasinda asmak gerekmiyor ama kis ayi icin daha ideal. Benimkiler henuz dolapta, piyasaya cikarmadim. Evin neresine assam diye dusunuyorum.

Bu cam susunu ben cok seker buldum. Kendi camima Disco icin asacagim bir tane, Disco’yu temsilende bir susumuz olsun 🙂

Size daha once MacKenzie’yi yazmistim. Buraya tiklayip okuyabilirsiniz. En guzel dekorasyon magazalarindan biridir. Ozellikle benim gibi cizgili ve kareli seyleri seviyorsaniz. MacKenzie yilbasi icinde cok guzel susler yapmis. Kutulari suslerinden daha gosterisli. Bunlarinda fiyatlari Bergdorf Goodman ile ayni. Gerci soylede dusunebiliriz, bir kez aliniyor yilbasi sonrasi kutularina konulup saklaniyor. Her sene alinan bir sey degil aslinda. Ben mini el valizi kadar sus getirdim ama yine de buyuk bir agac icin az. Gerisini Istanbul’dan alacagim, bir sonraki yazimda camimi suslerken sizlerlede paylasacagim.

Yukaridaki fotografta noel babanin o cizmesini ve kuzusunu yerim 🙂

Noel baba sevgimi anlamisinizdir 🙂

Biraz korkunc kabul ediyorum ama suratindaki ifade cok gercekci degil mi?

Sizlere Disco ile veda ediyorum, o coktan yeni yil moduna girdi bile…

Leave a Reply

